Budapest chiptuning - Autochip.hu segítséggel.

Budapest Chiptuning: Chip tuning az Autochip.hu segítségével

2018. november 27. - Miki Chiptuning és autófóliázás

Budapest Chiptuning - Motoroptimalizálás az MMC Autochip segítségével

 

Hogyan működik a motoroptimalizálás és a chiptuning?

A mai modern motorok működését elektronikus úton vezérlik. Az ehhez szükséges műveletek egy programban találhatóak a motorvezérlő egységben. A chiptuning a program paramétereinek módosításával éri el, hogy a motorban lévő rejtett tartalékokat előhozza. Döntő szempont az értékek helyes beállítása , ezért ezt a munkát csak olyan helyen érdemes elvégeztetni, ahol megfelelő gyakorlat és tapasztalat van a háttérben.

Így kerülhető el, hogy egy kezdő chiptuningos helytelenül beállított programja miatt a motor károsodjon. Helyes értékekkel beállított program hosszú távon sem káros a motorra . Érdemes olyan helyre vinni az autót, ahol az eredeti programot elmentik, így bármikor visszaállítható az erdeti állapot. Az esetek döntő többségében, jobb helyeken ezt akkor is meg tudják oldani, ha valaki korábban már belekontárkodott a vezérlőegységbe és rossz program került rá. Az ilyen típusú javítások kóklerek után, sajnos egyre gyakoribb jelenség.

budapest chiptuning az autochip.hu olalon

Eltérések az egyes motorok között

Az autók motorjait sorozatgyártásban állítják elő, az ehhez szükséges alkatrészek tűréshatárokkal készülnek, így a motorok sem lesznek teljesen egyformák. Átlagértékekre vannak beállítva a vezérlőprogram paraméterei, a gyártás során gazdaságossági okok miatt a finomhangolás nem megvalósítható. Az adott motorhoz történő finomhangolás és motoroptimalizálás chiptuninggal megoldható.

A művelet során nincs szükség mechanikai átalakításra és semmilyen fúrás- faragásra. A vezérlőprogram kerül módosításra, nem kell beszerelni plusz alkatrészt. Az autó akkor van jó kezekben, ha programozó kellő tapasztalattal és hosszú távú visszajelzésekkel is rendelkezik az adott típusról. Egyéni kérések is megoldhatóak, és a motor állapotát is figyelembe kell venni a hangolásnál, legyen a cél akár az optimális beállítás, vagy a maximális teljesítmény elérése, vagy a fogyasztás csökkentése.

A chiptuning szempontjai

Cégünk a sorozatgyártásban készült gyári autókra szakosodott, versenyautókkal és átalakított motorokkal csak kivételes esetben foglalkozunk. Az egyik leglényegesebb szempont az utcai autóknál a motor tartóssága. A maximális teljesítményt mi úgy értelmezzük, hogy a beállított értékekkel a biztonságos határon belül maradjunk, így nem rövidül meg a motor élettartama. Nem csak az a fontos, hogy mekkora erőnövekedést sikerült elérni. Egy rossz értékekkel módosított programmal is lehet hasonló a növekedés mint egy jól megírt programmal, de az egyik esetben a motor nem lesz tartós, míg a másik esetben hosszú távon is az marad.

Szintén lényeges szempont, hogy fordulatszám függvényében hogyan adja le a motor a plusz forgatónyomatékot és teljesítményt. Ez a motor karakterisztikáját határozza meg, a cél az hogy a plusz erő minél alacsonyabb fordulatszámon jelentkezzen.

A motor így rugalmasabb lesz, fürgébben indul az autó állóhelyzetből, hamarabb fel lehet váltani gyorsításkor és nem kell feleslegesen pörgetni a motort, az autó hosszú emelkedőkön sem veszíti el a lendületét - akár egy visszaváltás is megspórolható, mellékutcából főútra kikanyarodva második fokozatban a motor nem fullad gyorsításkor, hanem gyorsul, ötödik fokozatban a motor alacsonyabb fordulatszámon is reagál gázadásra, így ebben az esetben sincs szükség visszaváltásra.

Tudnivalók chiptuning előtt

Előfordulnak olyan esetek is, (Pl. használt autó vásárlásánál) hogy az új tulajdonos tudta nélkül rossz program van az autóban. Ez eredményezhet különféle hibajelenségeket, sok esetben a szervizek erre a problémára nem találnak megoldást. Az ilyen autók vezérlőprogramjának a javítását is vállaljuk, megoldahtó a gyári program beszerzése és a chiptuning program javítása is.

Csak abban az esetben vállaljuk el a chiptuningot, ha az adott autó hibamentesen működik a saját gyári programjával. Ha a motor működésével összefüggő hibakódok vannak, akkor első körben diagnosztikára van szükség, ezután következhet a fennálló hiba javítása, illetve a hibás alkatrész cseréje. Nem javasolt az azonnali chiptuning frissen vásárolt autó esetében, legyen az új vagy használt.

Célszerű minimum 1000 km-t megtenni az autóval városban és autópályán különböző üzemi körülmények között, így fény derülhet rejtett hibákra, vagy arra hogy minden jól működik. Így hogy megismerhetjük az autó menettulajdonságait az úton, és lesz viszonyítási alapunk a fogyasztási adatokról is. Javasolt az azonnali szerviz használt autó vásárlása után, a motorolaj és a szűrők cseréje, ha nincs végig vezetett szervizkönyv akkor a vezérműszíj, feszítőgörgő stb. cseréje is.

Az autó így üzembiztosabb lesz, és a motort nagy meghibásodásoktól kímélhetjük meg . Ezek után nyugodt szívvel lehet a chiptuningot megcsináltatni. Jól behangolt chiptuning program nem rövidíti meg a motor élettartamát , de nyilván egy alkatrész sem örök életű. Egy turbó átlagban elmegy 200-300 e. km-t (vannak eltérések) de ezek után bármikor előfordulhat, egy turbó csere vagy felújítás chiptuning program nélkül is. Ha a felújítás vagy az elhasználódott alkatrész cseréje megtörténik és jól csinálták, akkor pár 100e. km-ig megint nem lesz vele gond.

megtortentchiptuning.jpg

Megtörtént eset

Nemrég járt nálunk egy ügyfél aki chiptuningot szeretett volna csináltatni az autójára (Volkswagen Passat 1.9TDI 105 LE 2006). A munka nem tűnt túl nehéz feladatnak (ebből a típusból pár száz db programozása után) mondhatni rutin feladat.

A próbaindítás után viszont kiderült hogy a műszerfalon a check engine visszajelző világít, ami hibát jelez a motor működésével kapcsolatos. Így a diagnosztka volt az első lépés, kiolvastuk a hibatárolót. Kiderült hogy a részecskeszűrő működésével kapcsolatos a probléma . 315000-et mutatott a km óra, ami azt jelenti (szervizkönyv hiányában) hogy ennyi már biztos van benne, de akár több is lehet. Ha a részecskeszűrő hibásan működik, az káros lehet a motor működésére is. Ha hosszú távon fennálló a hiba, akkor az kárt okozhat a motorban és akár a turbó is tönkremehet.

Ha a részecskeszűrő nem már tud teljesen automatikusan regenerálódni (bizonyos időközönként kiégetni a lerakódott kormot) akkor részleges dugulás jöhet létre. Így a kipufogógáz nem képes megfelelően távozni, megnő a nyomás, lerakódik a korom a kipufogórendszerben, és turbó lapátjain is.Ez a dugulás fojtja a motort, ami akár vészüzemhez és motor letiltáshoz is vezethet.

A turbó lapátjain lerakódott korom azt eredményezheti, hogy a változó geometria csak szűkebb tartományban lesz képes mozogni, vagy meg is szorulhat. Ha jól működik a turbó, akkor a lapátjai változtatják a szögüket fordulatszám függvényében , így az adott terheléshez a motor a megfelelő turbónyomást kapja. Ha a változó geometria megszorul, attól függően hogy ez a lapát milyen pozíciójában történt, lehet túl magas vagy túl alacsony a turbónyomás , így az értéke biztos nem lesz megfelelő. A turbó idő előtt tönkremehet, ha túl magas nyomásértéken működik.

Miután egyeztettünk az ügyféllel, kiderült, hogy az autót pár hónappal korábban vették, a turbó nem volt felújítva vagy cserélve korábban, és pár nappal később 2000 km távolságra indulnának az autóval. Azt javasoltam, hogy először szüntessük meg a részecskeszűrő hibás működését: részecskeszűrő csere vagy ideiglenes kiiktatás. A turbó lapátjait ellenőrizni kell, van-e koksz lerakódás és a változó geometria könnyen mozog vagy szorul.

Csak abban az esetben javasolt a chiptuning, ha ezeket a dolgokat ellenőriztük és az autó hibamentesen működik. Az ügyfél mindenképpen szerette volna a chiptuningot és nem érdekelték a hibajelenségek.. Ez a szabadságom előtti utolsó munkanapon történt, közöltem az ügyféllel hogy az említett hibajelenség miatt a chiptuningot nem vállalom. Tudok segíteni a részecskeszűrő probléma megszüntetésében, mert most az az elsődleges és a legfontosabb tennivaló.

Kért 20 percet, hogy átgondolja, majd közölte, hogy a részecskeszűrő javítását nem kéri, és elment. Nem indokolta meg a döntését, de ha esetleg arra gondolt, hogy elviszi máshová, ahol zokszó nélkül megcsinálják neki a chiptuningot, mert ő mindenáron ragaszkodik hozzá, akkor van rá esély, hogy az autó útközben lerobban és a vége tréler lesz. A történetből tanulság levonását mindenkire rábízom, csak az esetet írtam le.

Autochip.hu segítségével.

Kiemelt partnerek:

Online marketing 101

online marketing

Videó Guru

Videoguru

Keresőmarketing

Keresőmarketing

Autóalkatrész

autóalkatrész

Online marketing partner

online marketing

Chiptuning Diesel

Chiptuning diesel

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestchiptuning.blog.hu/api/trackback/id/tr5812717758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.